Шукати в цьому блозі

Уроки

Географія
ГЕОГРАФІЯ  8 КЛАС

План-конспект уроку

ТЕМА: Геоморфологічна будова України. Закономірності поширення основних форм рельєфу.

МЕТА: Сформувати поняття про науку геоморфологію та геоморфологічну будову України.  Поглибити та систематизувати знання учнів про генетичні типи і форми рельєфу. Розвивати практичні навички роботи з геоморфологічною картою, закріпити первинні практичні вміння виявляти географічні закономірності у розміщенні  типів і форм рельєфу. Виховувати  екологічну та валеологічну культуру.

ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: атласи, карта геоморфологічної будови України (настінна + роздаткові),   мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація до уроку, роздаткові матеріали для моделювання картосхеми України, роздаткові ЛОС, завдання-таблиця для роботи в парах (роздатково).

ОПОРНІ ТА БАЗОВІ  ПОНЯТТЯ: геоморфологія, геоморфологічна будова, екзогенні і ендогенні  сили,  ерозія, денудація, абразія, акумуляція, типи рельєфу: тектонічні, карстові, гравітаційні, вулканічні, водно-ерозійні, водно-акумулятивні, льодовикові, еолові,   берегові, антропогенні.

МЕТОДИ: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний,
                    пошуково-дослідницький.

ПРИЙОМИ:   робота з комп’ютерною презентацією, робота з картою, робота з підручником, моделювання.

ФОРМИ  РОБОТИ: фронтальна, колективна (робота в різнорівневих парах),         
                                  індивідуальна (різнорівнева).

ТИП УРОКУ: комбінований

Етапи уроку

№ етапу уроку
Назва  етапу уроку
Час
1.
Організаційний момент. Психологічне налаштування.
1хв.
2.
Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
4хв.
3.
Мотивація навчальної діяльності
3хв.
4.
Оголошення теми, мети, завдань уроку
2хв.
5.
Вивчення нового матеріалу
20хв.
6.
Закріплення  знань, застосування вмінь і навичок
10 хв.
7.
Підсумок уроку
3хв.
7.
Домашнє завдання
2хв.

ХІД УРОКУ
Організаційний момент.
Психологічне налаштування.
(Мотиватори)


Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
1)Фронтальна бесіда «Основні форми поверхні України»
2)Робота з контурною   картосхемою «Рельєф України» - індивідуальне різнорівневе завдання.


Мотивація  навчальної  діяльності
З давніх – давен люди поселялися переважно на рівнинах. Бо на них краще вести сільськогосподарські роботи, та й дороги рівнішими здаються. Значення рельєфу і рівнинного і гірського важко переоцінити у будь якій діяльності людини: будівництві споруд, прокладанні трас, сільськогосп. освоєння земель... Рельєф постійно змінюється, але ми цього не помічаємо, бо зміни ці поступові і повільні у порівнянні з життям людини. Хоч бувають і винятки з правил. Так зранку 6 червня 1997р. в м. Дніпропетровськ  на ж/м Тополь один з будинків раптово задрижав і почав сповзати в прірву... Одна людина загинула, дехто травмувався… А що ж там сталося, хто винен в трагедії, як уникати таких катастроф? (Пр.п.)
Дати відповідь на це та інші запитання ми спробуємо в ході нашого уроку.

Оголошення теми, мети, завдань уроку
Тож тема нашого уроку:  Геоморфологічна будова України. Закономірності поширення основних форм рельєфу.
Мета уроку: Познайомитися з геоморфологією як наукою.  Поглибити та систематизувати знання   про генетичні типи і форми рельєфу і розглянути географію їх поширення на території України.  
Завдання:
1.             Познайомитися з поняттями   «геоморфологія»  та «геоморфологічна будова України».
2.               Виявити географічні закономірності у розміщенні  типів і форм рельєфу.
3.             Вивчити генетичні типи і форми рельєфу.  
4.             Розглянути поширення типів і форм рельєфу за геоморфологічною картою
5.              З’ясувати значення знань, отриманих на уроці для кожного з нас.
Запис теми в зошити


Вивчення нового матеріалу

1)   Вивчення понять «геоморфологія»  та «геоморфологічна будова України» - пояснення вчителя, запис в зошити,  знайомство з геоморфологічною картою
Геоморфоло́гія -наука про походження  та   закономірності поширення різних форм рельєфу.
Геоморфологічна будова  України - розміщення генетичних типів і форм рельєфу на  території України

2)   Закономірності  у поширенні форм рельєфу – пояснення вчителя, моделювання ланцюгів
Сучасний рельєф України сформувався внаслідок взаємодії внутрішніх і зовнішніх сил Землі, які діяли протягом кайнозойської ери. Загальний план будови рельєфу України (розташування, напрямок простягання та висота низовин, височин і гір) зумовлений насамперед тектонічною будовою.   Більшість великих форм рельєфу України   простягаються з північного заходу на південний схід відповідно до напрямку залягання тектонічних структур. Велику роль відіграє найдавніша структура — Український кристалічний щит, який і задав основний напрямок іншим структурам. Здебільшого великі форми рельєфу України мають прямий зв'язок з тектонічними структурами: у межах щита і складчастих споруд здіймаються височини і гори, а тектонічним западинам відповідають низовини. Водночас у західній частині України зв'язок між рельєфом і тектонічними структурами обернений: Волино-Подільській плиті, Галицько-Волинській западині та Передкарпатському прогину відповідають неузгоджені з ними форми рельєфу — височини і горбогірні пасма. Це пов'язано з так званими неотектонічними рухами — підняттями земної кори, що відбувалися там наприкінці кайнозою. Це спричинило активне врізання в земну поверхню річок, які утворили глибокі зі стрімкими схилами долини, а на півдні Подільської височини — каньйони.

3)   Генетичні типи і форми рельєфу – пояснення вчителя за ЛОС

Внаслідок впливу на земну поверхню внутрішніх і зовнішніх сил утворився рельєф різноманітних типів. З внутрішніми процесами пов'язані тектонічний і вулканічний типи, а із зовнішніми — гравітаційний, водно-ерозійний і водно-акумулятивний, карстовий, льодовиковий і водно-льодовиковий, еоловий, береговий, антропогенний.


4)   Поширення типів і форм рельєфу – вправа «Дослідники»:  робота в різнорівневих парах
-          самостійна робота учнів з підручником ст..83-87,  геоморфологічною картою;
-          презентація  результатів, заповнення таблиці на дошці, позначення на великій картосхемі
-          висновки


5)   Рекорди форм рельєфу України –

презентація  дитячої творчої роботи (випереджальне завдання)







 

Закріплення  знань, застосування вмінь і навичок – «Давайте обговоримо!!!»
Фронтальна бесіда за питаннями:
1. Які сили формують ту поверхню, яку ми з вами бачимо щодня?
2. Які типи і форми рельєфу утворюються в Україні в результаті взаємодії  екзогенних і ендогенних сил?
3. У чому різниця відображення рельєфу на фізичній та геоморфологічній картах?

 Вирішення проблемного питання
  





Підсумок уроку

Бесіда.  Аналіз завдань, поставлених на початку уроку.

Вправа «Валіза, кошик, м’ясорубка»значення знань, отриманих на уроці для кожного 



Домашнє завдання
        Опрацювати  параграф 15 підручника (усі рівні).      
Вивчити поширення основних типів і форм рельєфу за геоморфологічною картою (д і в рівні)
Творче завдання «Я це бачив сам (бачила  сама)»  (в.р.)







Немає коментарів:

Дописати коментар